The League of Movable Type

Kode irekien aukerei esker, hastapenetan ari diren diseinatzaileek azkarrago sor ditzakete lan berriak, dena hutsetik egin beharrean, oinarri sendo baten gainean eraikiz”“.

Interneten doan deskargatzeko ehunka tipografia aurki badaitezke ere, horien kalitatea ez da beti onena, edo ez behintzat proiektu serio baten pisuari eta eskakizunei aurre egiteko eta jasateko beharrezkoa dena. Zentzu horretan, The League of Movable Type, munduko kode irekiko lehen galdaketa tipografikoa, aukera erreal eta baliozkoa da kosturik gabeko gure iturri ideala aukeratzeko garaian.

Micah Rich NBC, The New York Times eta Mozilla enpresentzat lan egin duen diseinatzaile estatubatuarra da ekimen honen egilea, eta etengabe hazi da sortu zenetik. “Gure artxiboetatik, ikaskide ohietatik eta gure misioan sinesten zuten Interneteko anonimoetatik iturri batzuk bildu genituen, eta ordutik lanean aritu gara munduari erakusteko kode ireki motak onuragarriak direla denontzat”, azaldu du Richek.

Blackout tipografia

Gaur egungo katalogoak 17 tipografia baino ez dituen arren, (gehienak hedabide digitaletara bideratuak), zenbaki engainagarria da. Hauen barietate eta mota guztiak erabiltzailearen beharretarako aldatu eta kustomizatu ahal izateak dena aldatzen du. “Kode irekien aukerei esker, hastapenetan ari diren diseinatzaileek azkarrago sor ditzakete lan berriak, dena hutsetik egin beharrean, oinarri sendo baten gainean eraikiz”.

Hauen liburutegiko beste tipografia bat.

Azkenik, Richek dioen bezala “Gelako elefantea” dago, beren ekimen eta iturri tipografikoen sorkuntza eta salmentatik bizi diren enpresa eta diseinatzaileen artean sortzen den gatazka, alegia. “Iraultza hau ez da fundizioen eta tipoen diseinatzaileen aurkako mugimendua; guztiz kontrakoa da. Ahal duguna egiten dugu gure katalogoan lagundu duten diseinatzaileak sustatzeko. Ez da beti dirua, batzuetan gizarteari eta, kasu honetan, diseinu-komunitateari ekarpena egitea ere bai baita kontua “.

Utzi iruzkina